Waarom Verkooptrainingen?

Waarom verkooptrainingen?

Elk commercieel bedrijf heeft bestaansrecht bij genoeg omzet en winst. Alle vaste en variabele kosten moeten betaald worden en er moeten gelden gereserveerd worden. Te weinig omzet en winst leiden tot een faillissement.

Bedrijven willen alles doen om hun salesafdeling optimaal te laten renderen. De tijd van trucjes leren tijdens een verkooptraining is voorbij. Professionele verkooptrainingen leiden direct en duurzaam tot omzetverhoging en een hoger resultaat bij ideale cliënten.

Commerciële medewerkers leren tijdens hoogwaardige verkooptrainingen om:

 zichzelf nog beter te leren kennen

 het beste uit zichzelf te halen

 zich zo goed mogelijk voor te bereiden

 focussen

 kernvragen te stellen

 goed te luisteren

 optimaal met tijd om te gaan

 hun klanten te leren lezen

 zelfvertrouwen te krijgen

 blokkades te doorbreken

 angsten te overwinnen

 in hun kracht te staan

 in zichzelf te geloven

 direct succes te realiseren

Door professionele verkooptrainingen worden de deelnemers Sales Professionals die waardevol zijn voor hun bedrijf. Zij kunnen hun salesfunctie nu optimaal vervullen. Ook kunnen zij de problemen van cliënten goed oplossen. Elke professionele verkooptraining is tegenwoordig maatwerk, mensgericht, praktisch en direct toepasbaar en leidt direct en duurzaam tot meer verkopen in minder tijd.

Welke manier van verkopen is de beste?

Op het brede terrein van de salesbranche zijn er verschillende manieren van verkopen. Er zijn ook veel verschillende bedrijven en veel verschillende type mensen met allemaal verschillende behoeften. Voor welke type bedrijf is welke salesstrategie en welke manier van verkopen de beste? Een verkooptraining aan commerciële medewerkers in de buitendienst is weer heel anders dan die van commerciële medewerkers in de binnendienst die alleen telefonisch verkopen.

Ook een succesvolle telefonische acquisitie is wat tijdens verkooptrainingen aan de orde komt. Niet meer alleen oefenen voor een camera, maar oefenen met echte klanten. Dat leert het snelst! Zowel bij productenverkoop alsook bij de verkoop van diensten. 

Kunnen omgaan met veranderingen

Alles veranderd. De wereld veranderd, bedrijven veranderen, klanten veranderen, de klantvraag veranderd. Daarnaast zijn klanten steeds hoger opgeleid en daardoor mondiger geworden. Je moet tegenwoordig als Sales Professional jezelf kennen, klanten kunnen lezen, zelfvertrouwen hebben, in je kracht staan, kernvragen kunnen stellen, kunnen luisteren, problemen kunnen oplossen en lange termijn waarde creatie voor cliënten kunnen realiseren. De tijd van klanten veel vertellen en kennis spuien om hen te overtuigen om te kopen, is verleden tijd en werkt niet meer.

Overeenkomsten voetballen en verkopen

Topvoetballers trainen 4-6 uur per dag om een wedstrijd van 2 x drie kwartier te spelen. Zij verdienen allemaal veel geld. Amateurvoetbalclubs trainen elke zaterdag. Zij kunnen ook voetballen maar verdienen geen geld. Zij betalen contributie. Sales Professionals die veel en blijvend getraind worden blijven zich ontwikkelen en daardoor altijd veel verkopen en verdienen. Verkopers die af en toe of helemaal niet getraind worden, moeten veel meer verkoopgesprekken voeren om voldoende omzet en winst te realiseren.